18 september 2019
Almere is al: 1496,36 kg. Afgevallen
Deelnemers
Joshuatree55 64 jaar -0 kg
Jeannine 67 jaar -0 kg
Maritte -920 jaar -0 kg
Philos31 49 jaar -0 kg
Moniquevw 59 jaar -0 kg
meer >
 

Blog van Annemarie Jorritsma

In het zweet werken

Blog Annemarie Jorritsma

Vanaf half januari ben ik begonnen met het eiwitdieet. Ik had natuurlijk Erica Terpstra gezien en dacht toen: wat zij kan, kan ik ook. Dus ben ik op het internet gaan zoeken en waarachtig ik vond een eiwitdieet.

Heel toevallig kwam ik vlak daarna in contact met Jacqueline, die mensen zoals ik begeleidt. Dat leek me helemaal geweldig, want er zijn best veel vragen te stellen als je begint en bovendien helpt de stok achter de deur ook. Dus na twee weken zelf te hebben gepionierd word ik nu door het proces heen geleid. Inmiddels ben ik meer dan 13 kg kwijt en zeggen mensen: wat zie jij er goed uit, of: heb je iets met je haar gedaan?

Bij het eiwitdieet hoort ook veel bewegen. Dat deed ik eigenlijk al heel graag, maar het burgemeestersvak leent zich daar vaak niet zo goed voor. Inmiddels zit ik weer helemaal in het ritme. Drie keer per week naar de sportschool, om 7 uur ’s ochtends en/of in het weekend. En dan niet een beetje maar je helemaal in het zweet werken.

Wat mij bij dit dieet geweldig motiveert, is dat de weegschaal plotseling vriendelijk wordt. Je valt namelijk altijd af. Ik ga er zeker niet elke dag op staan, maar heb sinds de start nog niet meegemaakt dat ik aangekomen was. Overigens houd ik me strak aan het dieet, zij het dat bij een groot diner ik even fase 2 hanteer en dan dus wel een klein stukje gegrilde vis of vlees neem. Ik schat in nog dik twee maanden door te moeten gaan, maar dan ben ik ook op mijn streefgewicht en het heerlijke vooruitzicht is dat ik nu ook weet hoe zo te blijven, of weer snel op dat streefgewicht te komen. Voor mij is het eiwitdieet het ei van Columbus!

Annemarie Jorritsma
 

Meer blogs van Annemarie Jorritsma >

 
Tips
Beweeg actief. Wil je niet naar een sportschool: intensief stofzuigen, ramen lappen, traplopen of de hond uitlaten is ook beweging.
Wil je niet te streng zijn voor je zelf, stap dan over op blok 2 van het eiwitdieet. Je valt dan nog steeds af, maar minder snel.
Heb je een verjaardag of ga je uit eten, stap dan over op blok 2. In die fase mag je vlees/vis eten en groeten en rauwkost. Je blijft dan in het ketoseproces en valt wel af, alleen langzamer. Neem zeker geen toetje. Echter een glaasje rode wijn mag wel.
meer >
Evenementen
Elke dinsdagavond van 17.30 - 18.30 uur hardloopploeg J’esthé BeautyCenters
meer >